keskiviikko 7. joulukuuta 2016

Luukku 7: Kodin joulu

Olen aina tykännyt koristella jouluksi. En kuitenkaan pidä hirveän suurellisista koristeluista. Katselen välillä kauhulla amerikkalaisia elokuvia, joissa joulukuuset notkuvat koristeiden painosta, ja välkkyvät valot peittävät talot kauttaaltaan. Olen halunnut pitää omat joulukoristeluni maanläheisempinä ja pienempinä. Päätin silti viime talvena ostaa pikkuisen, alle metrin korkuisen joulukuusen, jonka tänä vuonna pystytin jo ensimmäistä adventtia edeltävänä yönä (kirjaimellisesti yöllä, sillä pääsin nukkumaan vasta joskus yhden tienoilla). Kuusi on juuri sopivan kokoinen tähän reilun kolmenkymmenen neliön asuntoon ja tuo kivasti jouluista tunnelmaa. Viime vuonna sitä koristivat tekokävyt, kangasnauhat ja kolme pientä tonttua. Tänä vuonna olen saanut joulukalenterista siihen lisää koristeita: pari tonttua ja kolme tähteä.

Tänään ajattelinkin esitellä minun asuntoni joulukoristeluja. Tässä postauksessa näkyvien koristeiden lisäksi asunnossa on muitakin pieniä yksityiskohtia. Ikkunoissa on Lidlistä eurolla ostamiani ikkunatarroja (lumiukkoja toisessa ja joulukuusi toisessa, molemmissa lumihiutaleita) ja kirjahyllyssä pikkuinen joulukoira. No, sen pitemmittä puheitta, tältä näyttää joulu minun kotonani.




" />










2 kommenttia:

  1. Kynttilät on kyllä ihania! Etenkin tuoksukynttilät, kun saa tunnelmavalaistuksen lisäksi myös ihania tuoksuja :)

    ♥: Linda/Revontulipalo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tykkään kynttilöistä kanssa tosi paljon. Oon ihan rakastunut erityisesti Ikean suklaan (tai toffeen?) tuoksuisiin kynttilöihin. Harmi vaan, että ne on sellaisessa purkissa, että aika iso osa jää aina palamatta.

      Poista