maanantai 1. heinäkuuta 2019

Heinäkuun 2019 ämpärilista

Kesäloma! Tai no, okei. Harjoitteluni Parcerolla loppui, ja jäin työttömäksi. Aion kuitenkin (työnhaun lomassa) kohdella heinäkuuta kuin lomakuukautta, mikäli nyt töitä ei ilmaannu. Viimeisten työviikkojen aikana minulta kysyttiin useamman kerran, mitä aion tehdä töiden päättymisen jälkeen. Vastasin aina, että aion hakea töitä, pelata pesäpalloa, hakea töitä, pelata pesäpalloa, treenata, hakea vähän lisää töitä ja treenata vähän lisää. Mutta on minulla oikeasti muitakin suunnitelmia. Tein jo viime vuonna koko kesän ämpärilistan, mutta tänä vuonna rajasin sen heinäkuulle. Voi toki olla, että jotkin näistä aktiviteeteista lipsahtavat elokuulle, mutta se ei ehkä ole niin vakavaa sekään. Kaiken kaikkiaan aion ottaa jonkin verran myös ihan rennosti, sillä olen ollut koko kevään aika väsynyt. Tekee ihan hyvää vähän hidastaa.

Mitä siis aion vielä tehdä tänä kesänä?

Yyteri
En ole tehnyt perinteistä Yyteri-treeniäni tai käynyt siellä edes uimassa vielä tänä kesänä. Olisi vaikea kuvitella kesää ilman Yyteri-päivää; viime vuonna taisin käydä kolme tai neljä kertaa. Suunnitelmissani on parikin reissua kotikotiin vielä heinäkuun aikana, koska alkuvuodesta pääsin käymään siellä aika harvassa. Jommallakummalla vierailulla yritän ehdottomasti suunnata myös meren rannalle, mahdollisuuksien mukaan hiukan tuulisena päivänä, koska isot aallot ovat mahtavia!



Pori Jazz
Kesä eí tunnu yleensä kesältä ilman Jazzeja. En tosiaan käy missään maksullisissa konserteissa, vaan korkeintaan Jazz-puistossa ja ilmaiskonserteissa. Onneksi monet ilmaiskonsertitkin ovat huippuja. Pidän muuten oikeastaan aika paljon enemmän Jazz-puistosta kuin kadusta, sillä vaikka se vaatii hieman enemmän navigoimista, on se jotenkin tunnelmallisempi.

Minigolf
Kupittaan puistoon on tullut minigolf-rata! En ole pitkiin, pitkiin aikoihin ollut pelaamassa minigolfia, mutta tänä kesänä haluan mennä. Päiväkin on jo sovittu, ja viikon päästä minigolfpäivä, ilman mitään yllättäviä muutoksia, koittaa!

Retkeily
Luontoretkeily on ehdoton kesäpuuha! Turun lähistöllä on ihania retkeilyreitistöjä, joista toki osan olen jo kiertänyt. En silti välttämättä olisi huono ajatus mennä jollekin reitille uudelleen. Toivon oikeastaan pääseväni useammankin kerran retkeilemään ja olisi erityisen kiva mennä vaikka pääkaupunkiseudulle tai muualle katselemaan uusia maisemia. Niin ja siis olen tähän asti käynyt vain muutaman tunnin retkillä, mutta haaveilen myös yöstä luonnon keskellä.



Kirjat
Olen koko kevään jo opetellut uudelleen lukemaan, aika huonolla menestyksellä. Minulla on edelleen ollut se ongelma, että kun minulla on kirja, jota minun pitäisi lukea, en saa luettua mitään muuta. Ja jos en halua lukea kirjaa, joka minun pitäisi lukea, en lue oikeastaan mitään. Nyt olen kuitenkin saanut hiukan taas lukemisen syrjästä kiinni, sillä aloitin Ylegate-kirjan jollakin pelimatkalla ja se on todella kiinnostava. Sen lisäksi latasin Bookbeatilta ilmaisen kokeilukuukauden, joten voin nyt kuunnella äänikirjoja. Olen kuunnellut pari lukua Harry Potter ja Feeniksin kiltaa, koska se on minulla kesken ja se on mukavaa iltakuunneltavaa. Aloin kuunnella myös Michelle Obaman kirjaa, jonka olen jo pitkään halunnut lukea. Ainakin nämä kirjat minun olisi tarkoitus kuunnella tai lukea tämän kuun aikana.

Naantali
Jos olette seuranneet blogiani pidempään tai muuten vain tunnette minut, tiedätte, että Naantali on yksi suosikkipaikoistani Suomessa, varsinkin kesäisin. Tykkään käydä Nunnanlahden uimarannalla uimassa, Kailon saarella pyörimässä ja vanhassa kaupungissa vaeltelemassa.

Mitä suunnitelmia teillä on heinäkuuksi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti